Monday 12 November 2012

HOHOHOLIDAY

Tuk tuuk tuuuuk! Assalamualaikum..

  Yeay, ho ho ho holiday !! even seminggu je tp ia amat berharga bagi aku ;p..  orait cuti midsem kali ni aten, ibti, adeq (iqa), and ana ikut aku berkampung kat melaka selama 2 hari 1 malam. Tujuan utama nak ziarah pusara arwah min (my beloved friend & also aten's roomate).. Mmg dari awal lagi kami decide nak naik bas dalam (UMT) supaya senang nak gerak, so no need to go MBKT. tiket pun limited. So malam khamis about 10pm kami meredah hujan tuk naik bas. mcm tak sedap hati pun ade jugak but we just proceed our journey berdoa supaya selamat sampai. Sepanjang perjalanan mmg aku tido dgn lena even chinese sebelah aku tu banyak sgt complain itu ini itu ini. sorry aku mengantuk. kbai! hoho! 

  Tiba-tiba..... jeng jeng jeng ! tepat kul 5.50 a.m. driver bas tu buat break secara emergency and kitorang sume terbangun and sedar2 bas dah senget. cuak tak cuak la kan. mmg sah bas yg kami naik tu accident. Mula2 macam cool je then bila turun bas tengok keadaan sebenar fuhhhhh hanya Tuhan je ape perasaan aku mase tu. Bas tu cikit je lagi masuk gaung n tersangkut kat tiang eletrik. tiang eletrik tu pun dah condong. Alhamdulillah Allah masih panjangkan umur aku and yg lain2.

Keadaan bas - at Segamat

1 jam kemudian baru ade bas tambahan bawak kami balik Melaka. lebih kurang pukul 9 baru sampai rumah. Agak trauma lepas accident tu tapi insyaAllah tu semua pengalaman. 

Okay abis cerita tentang accident. On the next day, kami pergi melawat pusara arwah. Ini kali kedua aku pergi melawat pusara arwah and rase sebak, sedih tu tetap ade tapi aku tahan. Kita yg hidup ni hanya mampu sedekahkan Al-fatihah, Yasiin, dan mendoakan ketenangan arwah disana. 

Al-Fatihah...
Semoga rohnya dicucuri rahmat dan syurga menjadi tempatnya.. aminnnn


Sementara dah sampai melaka, sempat jugak aku bawak diorang pegi round round kat bandar. 








Have an awesome day during the holiday! 
Thanks u all <3
Kerana dirimu begitu bermakna !




No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.